Jako poslední se v rámci sekce Roztržená opona zkoumající propagandu z obou stran železné opony ukázala dvojice leteckých filmů. Nejprve slavný a vzrušující Top Gun, využitý jako nábor mladých amerických vojenských letců. A poté Vysoká modrá zeď.
“U nás vznikly dva letecké propagandistické filmy a oba jsou strašně špatné,” varoval v úvodu dramaturg Aleš Říman. Vysoká modrá zeď z roku 1973 tak po filmařsky kvalitní propagandě jako Král Šumavy či Jarní povětří reprezentuje propagandu špatně udělanou. “Režisérem byl Vladimír Čech, v 50. letech známý jako specialista na akci, ale v 70. letech se už topil v politických problémech i v alkoholu. Takže vzal, co mu dali, a neměl na to síly. A zřejmě neměla ani náladu dělat propagandu, tak moc jeho film působí neangažovaně,” popsal Říman.
Film s vysokým rozpočtem a podporou armády nakonec u diváků propadl. Na vině mohl být i jeho “inovativní” nápad vyprávět letecký snímek z pozice politruka, který nelétá.