Mezi novinkami od zástupců “nové krve českého filmu” se ukázalo i psychodrama o posedlosti a individualismu Domestik, celovečerní debut Adama Sedláka, který se světu poprvé ukázal v hlavní soutěži karlovarského festivalu. “Tam se o Domestiku mluvilo jako polarizujícím filmu, buď se vám líbí, nebo ne, což je podle mě správně, tak jsem to i chtěl,” uvedl na diskusi po promítání režisér.
Sedlák na sebe i producenta Jakuba Jíru, který ho v Hradišti doprovází, upozornil internetovým seriálem Semestr, nominovaným na dvě Ceny české filmové kritiky. Oproti němu jeho novinka víc spoléhá na formální stránku, především na práci se zvukem. “Už ve scénáři jsem psal, co kdy kde slyšíme. Baví mě, když je ve filmech zvuk významotvorný,” říká režisér, jenž mezi své inspirace počítá třeba Lucrecii Martelovou.
Zkušenost z Karlových Varů prý ještě zpracovává. “Na festivalu vás každý plácá po zádech, co si myslí, se dočtete až na internetu,” podotkl Sedlák. Jeden z diváků sice jeho hutnému dramatu o rozpadu vztahu, těla i ducha Domestik předpovídal velký úspěch na Českých lvech, mladý filmař ale velká očekávání nemá. “Řekl bych, že dostaneme maximálně nominace za zvuk a kameru.”