Bohatým obsazením se mohla pochlubit diskuze týkající se nových tváří a nové krve v českém filmu. Režiséři Olmo Omerzu, Ondřej Hudeček, Adam Sedlák, Tomáš Pavlíček a Jakub Šmíd zasedli v Respekt stanu spolu s producenty Jiřím Konečným, Jakubem Jírou, Jakubem Mahlerem a scenáristou Janem Smutným.
Došlo na vztah ke škole, možnosti spolupráce s ostatními tvůrci i aktuální situaci v tuzemské kinematografii. Většina tvůrců se shodla na tom, že hlavním problémem českého filmu je provinčnost. „Navykládáme spoustu slov, ale málo jimi řekneme. Když nemáme problém, nemáme téma,“ pojmenoval často vytýkanou mělkost současných snímků Jiří Konečný. Adam Sedlák souhlasil a bez obav ze střelby do vlastních řad dodal, že problém je prostě především v samotných tvůrcích.
Zjevná radost panovala při vzpomínání, co vedlo k vyvinutí takové lásky k filmu, že se výše zmínění rozhodli aktivně tvořit. Opakovaly se především názvy snímků jako Total Recall (1990) a dalších VHSkových klasik, jež v tuzemských domácnostech putovaly napříč 90. lety. Ondřej Hudeček překvapil náklonností k Městečku South Park (1997), Adam Sedlák k hororovým Kanibalům (1980) a Tomáš Pavlíček oblíbeným triem Kulový blesk (1978), Annie Hallová (1977), Muž s cejchem smrti (1990).